Trainen van de creativiteit! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van sabinemol - WaarBenJij.nu Trainen van de creativiteit! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van sabinemol - WaarBenJij.nu

Trainen van de creativiteit!

Door: sabine

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2011 | Costa Rica, Turrialba

En dan is er weer een week voorbij. De tijd vliegt echt, en het lijkt alsof ik nog niet heel veel heb gedaan. Met de kleine autistjes zijn we nog steeds niet begonnen, want er was elke keer wel iets. (bijvoorbeeld dat de juf van de kinderen haar teen had gebroken, en dus niet op school kon komen..dus zijn de kinderen vrij). En deze week was er een staking omdat de leraren meer geld willen, en dus ook weer geen kinderen. Dus dat project laat nog even op zich wachten.

Verder is mijn rooster in volle gang. Zo heb ik 2 dinsdagen met fysiotherapie meegelopen en dit was wel een hele mooie ervaring. Stond er een rolstoel met een kind met een cerebrale parese, met spasmen, voor mijn neus en dan zeggen ze: nou til hem maar uit zijn rolstoel en leg hem maar op de fysiotafel. Oké nou gaan we doen! En daarna moest ik hem maar lekker in mijn schoot leggen en dan kon hij alle spieren bij langs gaan om te kijken wat nog functioneerde en wat niet. Heel mooi om dit te ervaren, maar allemaal best lastig!

Dan heb ik ook nog education fysica, oftewel gym. Dit met een docent die heel vaak vergaderingen heeft waardoor je soms 1,5 uur niks te doen hebt of je na een uur al klaar bent! Het gymmen bestaat uit op karretjes met wieltjes door de gang heen rollen op je buik, en daarna nog even steppen! Dit is dus wel heel erg anders.

Dan werk ik ook nog veel op CAIPAD waar ik veel verschillende cliënten krijg. Sommige kunnen echt helemaal niks, en begrijpen ook niks dus dat is alleen wandelen en hele simpele spelletjes mee doen. Ik ben met 1 jongen die echt te veel energie heeft en de hele dag om mij heen stuitert gaan hardlopen. Dit vond hij wel heel leuk, maar hij wilde eigenlijk de hele tijd knuffelen en mijn hand vasthouden en dat werd wel een beetje een vreemde situatie onder het rennen!

verder hebben we ook een heel mooi betonnen veldje bij CAIPAD, maar omdat er nu wat aangebouwd word naast de instelling ligt het hele veld vol..weg werkruimte. Ik samen met mijn Spaanse zusje, met alle charmes in de strijd,gevraagd of we dit wel konden gebruiken en ze ruimden alles direct op..handig!
met 1 groep heb ik al een mooie activiteit gedaan dat 1 de ogen dicht doet en de ander je begeleid, maar ze vertrouwen elkaar voor geen meter! En die wilde weer niet met die want…zij nieste af en toe en hij heeft zo’n hekel aan ziekenhuizen dus hij wilde niet met haar!!

Al met al geniet ik wel, en ben ik hard zoekende af en toe naar activiteiten zonder materialen en zonder goede werkruimte! Maar we zitten op het goede spoor en ze reageren heel goed op de plannen die ik zo globaal heb gemaakt! Nu nog gaan waarmaken!

pura vida!

  • 13 Maart 2011 - 10:41

    Judith:

    He Sab!!
    Super cool om je verhalen te lezen!!!Je zit er nog een flinke tijd!Helemaal naar je zin? Met hoeveel NL-ers zit je daar nu? Zie veel herkenbare foto's. Manuel Antonia, Kroko's onder de brug, Nicaraqua. Ben je al in tortuguero geweest? Echt een aanrader!!!!Mooi om te zien met hoe weinig middelen je alles moet doen!veel plezier en succes daar!!!
    Geniet ervan!!

    Kus Judith

  • 13 Maart 2011 - 17:10

    Joke:

    hoi hoi, leuk je verhalen, maar ook best heftig. Lijkt me lastig hoor met niks, en dan activiteiten te verzinnen. Maar Sabine zal Sabine niet zijn, als ze er niks op zou verzinnen, petje af hoor! nou meisje heel veel succes aankomende week, maak er weer iets van.

  • 20 Maart 2011 - 07:26

    Dorien:

    Heeee Sabine! Wat ben je een topper. Jullie hebben wel veel verschillende dingen zeg. Ik dacht dat wij van hot naar her gingen maar het valt nog mee. Wel heeeeeel erg tof klinkt het allemaal! Hoe is het met je spaans? Hihi.. Mijn Singalees begint al een beetje te komen.. KUCH KUCH

    Lieeeeefs! Dorientje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Turrialba

Turrialba

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2011

afscheid Grano de Oro

01 Juni 2011

aftellen!!!

10 Mei 2011

todo pura vida!

28 April 2011

Tico time!

26 Maart 2011

Grano de oro

Actief sinds 19 Dec. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 15336

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 05 Juli 2011

Turrialba

Landen bezocht: