todo pura vida! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van sabinemol - WaarBenJij.nu todo pura vida! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van sabinemol - WaarBenJij.nu

todo pura vida!

Door: sabine

10 Mei 2011 | Costa Rica, Turrialba

Zo, de tijd gaat veel te snel..voordat ik het weet ben ik alweer een week verder. Het werken is nu echt wel wat meer als aan het begin, maar gelukkig doe ik ook wel genoeg leuke dingen. Dat hoort er wel een beetje bij als je naar zo’n mooi land gaat. Zo ben ik voor een lang weekend naar Panama geweest omdat we het land uit moesten voor de visum.

Best een lange reis weer, maar alles ging gelukkig goed, we konden zo van bus naar bus stappen en bij de grens ging het ook allemaal heel snel. Vervolgens met een taxi die echt best heel hard reed door de bergen, en daarna met een boot naar Bocas del toro. Als je daar aankomt word je meteen overspoelt door een jongen die ons van alles wil aansmeren. We hebben maar meteen bij een tour ingeschreven aangezien we toch wat leuks wilden doen! We zaten in een hotel die toch echt wel airco nodig had, maar goed het was goedkoop dus doen!
We hebben daar een tour gemaakt met een boot met nog een paar touristen. We moesten eerst even tanken en daarna gingen we naar het eerste punt: dolfijnen kijken. Wat gaaf zeg! Er zwommen er best wat, maar hebben ze helaas niet van heeel dichtbij kunnen bekijken omdat er teveel boten waren. Daarna gingen we naar een punt om te snorkelen en dat was echt heel super, zo mooi daar! Toen naar het derde punt: het red frog eiland. Heel mooi strand even lekker relaxen. En vervolgens nog een keer snorkelen op een andere plek. Echt een hele mooie dag!
Daarnaast is het best leuk om daar uit te gaan, dus dat hebben we ook zeker even verkend!

En nu…werken werken werken. Ik ben hard bezig met de projecten, het is zo leuk nu omdat alles loopt en het spaans beter gaat. Maar het is zo jammer dat het eigenlijk maar zo kort kan draaien omdat het even duurt voordat alles loopt. En bijvoorbeeld regent het hier al een paar dagen, en dan komen heel veel kinderen niet opdagen. Waar ik vanmorgen dan wel weer blij mee was want eigenlijk zou ik de hele ochtend zwemmen ( buiten) in de regen, maar er kwamen maar een paar kinderen dus ik was zo weer klaar!

Maar goed, er staat nog een hoop op de planning. Zo ga ik aankomend weekend mee met een kamp van San Jose. Daar heb je ook een school met speciaal onderwijs en ze hebben onze hulp gevraagd. Heel leuk, nieuwe dingen ervaren en hartstikke mooi voor de kinderen! Er gaan 40 kinderen mee, dus ik ben heel benieuwd!

Verder ga ik volgende week weer naar Grano de Oro ( de indiginas). Ik hoop dat er wat minder regen is, want het is daar al zo verschrikkelijk koud in de bergen!

En er staat nog een dag in de planning dat we gaan kijken bij een psychiatrische instelling. Maar goed, er komt zo een week aan dat ze alle mensen van het land gaan tellen, dus dat betekent praktisch een week vrij!

Dat betekent verslagen schrijven en alles bijwerken! En nu nog even knallen in de laatste maanden hier in Turrialba. Het gaat nu allemaal wel heel snel zeg!

nos vemos!pura vida

• 11 Mei 2011 - 06:32

Mama:

hey harde werkster,
    jammer dat het zoveel regent.
    verder ben je lekker bezig hoor.
    en .........gelukkig heb je het naar je zin. veel plezier het aankomend weekend!!!!!!!!!!!

• 13 Mei 2011 - 06:44

From Dad:

hey schat, al weer zo lang geleden dat we je live hebben gezien. die regen kunnen we in NL wel gebruiken, alles is kurkdroog, maar ws gaat het volgende week regenen.

staat wel niet in je verslag, maar hoop dat de workshop voor je tranquilla ruimte goed gaat en resultaat oplevert

mijn pura (v)bida pet zit als gegoten, al een paar keer gebruikt

• 14 Mei 2011 - 09:14

Sander:

Hola Sabine!

Muy bien, disfrute su tiempo en Turri!!!
    Faltan solo tres semanas, entonces... Espero que todo va bien.
    Como le va su familia?
    Saludos a todos!!!

Nos hablamos

• 14 Mei 2011 - 17:24

Stef, Mirjam + Kids:

Hoi Bine, nog bedankt voor je kaart. Deze hebben we vandaag ontvangen. Erg leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt. Geniet er nog maar lekker van, want ja...de tijd vliegt voorbij. Dikke kus van ons allemaal.

• 16 Mei 2011 - 09:47

Karin:

Ha Sabine,
    Leuk hoor om je verhalen te lezen!
    Het regenseizoen is nu echt begonnen?
    Succes en lekker genieten!